Offert

VANLIGA FRÅGOR INFÖR EN FLYTT ELLER FLYTTSTÄDNING I STOCKHOLM

Här har vi samlat svar på frågor som våra kunder brukar ha om flyttstädning och flytthjälp i Stockholm. Om du har frågor som du inte hittar svar på här så är du varmt välkommen att kontakta oss.




KONTAKT & ANALYS AV TJÄNST

Ni kommer i kontakt med en av våra rådgivare och går tillsammans igenom vad som behöver göras för att ni ska känna er trygga med flytten.





TID BOKAS

Vi tittar gemensamt på en tidpunk som passar er bra, och skräddarsyr er flytt så att vi kan leverera våra tjänster till 100%.





STÄDNINGEN / FLYTTEN UTFÖRS

Vi sätter igång med flyttstädningen och/eller flytthjälpen. Vi börjar med flytten, och avslutar med städningen efter överenskommelse.





NÖJDHETSGARANTI LÄMNAS

Efter att vi slutfört flyttuppdraget lämnar vi nöjdhetsgaranti på flyttstädningen. Då vet vi att våra kunder alltid kan bli helt nöjda, och det är vårt främsta mål.



Med hur lång framförhållning behöver jag boka flyttstädning eller flytthjälp i Stockholm?
Om du vill ha en tid runt månadsskiftet så rekommenderar vi att du bokar din flytthjälp och flyttstädning minst en vecka i förväg. Annars räcker det med några dagar innan. Självklart kan du alltid ringa till oss i sista minuten och höra om vi har tider över.

 

 

Vad är viktigt att tänka på inför en flyttstädning?
Viktigt att tänka på inför en flyttstädning är att bostaden ska stå tom, kyl och frys ska stängas av kvällen innan (lägg en handduk under). Om du har bokat en flyttstädning efter kl. 16.00 så är det viktigt att meddela oss om du inte lämnar några lampor kvar. Du bör även meddela om du tänker lämna kvar något som inte tillhör lägenheten och som INTE skall slängas. Har du fönster som är svåråtkomliga eller svåra att öppna (p.g.a. ålder) så vill vi att du meddelar oss detta.

 

 

Hur överlämnar jag nycklar inför flyttstädningen eller flytthjälpen?
Det finns flera olika möjligheter för att vår personal ska kunna komma och flyttstäda eller flytta åt dig. Du kan till exempel se till att någon är på plats vid den angivna tiden för att öppna upp åt personalen. Har du inte möjlighet till detta så kan du komma in med nycklar till vårt kontor på Götgatan 94 eller lämna nycklar med bud.

 

Vad ingår inte i en flyttstädning i Stockholm?
Det som inte ingår i en flyttstädning är rengöring av balkong. Självklart kan du lägga till det om du meddelar detta vid bokningstillfället.

 

 

Hur lång tid tar flyttstädningen?
Då vi utför flera flyttstädningar per dag så kan vi inte säga exakt hur lång tid en flyttstädning tar. Däremot får du veta på ett ungefär hur lång tid flyttstädningen tar när du gör din bokning och det kan sedan avvika med +-1 timme.

 

 

Ingår städmaterial vid flyttstädning hos er?
Vi tar med oss all nödvändig städutrustning som behövs för att flyttstäda.

 

Hur betalar jag för flyttstädningen?
När besiktningen är godkänd skickar vi ut en faktura till den e-mailadress du uppgav vid bokningen. Vill ni istället ha en pappersfaktura tillkommer en faktureringsavgift på 25 kr.

 

 

Hur utnyttjar jag RUT-avdraget vid flyttstädning i Stockholm?
Vid bokningstillfället lämnar du ditt personnummer och sedan sköter vi på Städjätten allt det administrativa kring RUT-avdraget. Du får sedan en bekräftelse hem från Skatteverket att du har utnyttjat x antal kronor för hushållsnära tjänster.

 

 

Går det att boka flyttstädning även om bostaden inte står tom?
Har du inför din flyttstädning inte hunnit tömma bostaden av olika orsaker så bör du meddela oss detta senast 24 timmar innan. Flyttstädningen kommer utföras som vanligt med undantag från de områden som är möblerade. Där kommer det endast att rengöras runt möblerna. Vill du ha vissa möbler flyttade eller rengjorda så kan du boka in det som tilläggstjänst. Givetvis kan du även anlita oss för flytthjälp och vi sköter då hela flytten åt dig.

 

 

Vilka typer av bostäder flyttstädar ni?
Vi utför flyttstädning av alla typer av bostäder i hela Stockholmsområdet. Det kan till exempel vara flyttstädning av bostadsrätter, hyresrätter, fritidshus, villor, radhus m.m.
Vi erbjuder även flytthjälp och flyttstädning åt företag.

 

 

Vad händer om jag inte är nöjd med flyttstädningen?
Vi har alltid nöjd-kund-garanti på våra flyttstädningar i Stockholm. Om flyttstädningen inte är korrekt utförd så tar du kontakt med oss, antingen via telefon eller e-mail inom 7 dagar. Vi kommer sedan och åtgärdar städningen omgående, alltid kostnadsfritt och inom 48 timmar.

 

 

KOM IGÅNG SNARAST MÖJLIGAST!





Ring oss! 0200 222 226