Hur fungerar era flyttjänster?

Du kommer i kontakt med en av våra rådgivare och går tillsammans igenom vad som behöver göras för att du ska känna dig trygg med flytten.

Hur bokar jag tid?

Vi tittar tillsammans på en tidpunkt som passar dig bra, och skräddarsyr flytten så att vi kan leverera en fulländad tjänst

Hur utförs egentligen städningen eller flytten?

Vi sätter igång med flyttstädningen och/eller flytthjälpen. Vi börjar med flytten, och avslutar med städningen efter överenskommelse.

Lämnar ni någon nöjdhetsgaranti?

Efter att vi slutfört flyttuppdraget lämnar vi nöjd kund-garanti på flyttstädningen. Då vet vi att våra kunder alltid kan bli helt nöjda – det är vårt främsta mål.

Hur lång framförhållning behöver jag ha?

Om du vill ha en tid runt månadsskiftet rekommenderar vi att du bokar minst en vecka i förväg. Annars räcker det med några dagar innan. Självklart kan du alltid ringa oss i sista minuten och höra om vi har tider över.

Vad är viktigt att tänka på inför en flyttstädning?

Bostaden ska stå tom, kyl och frys ska stängas av senast kvällen innan (lägg en handduk under). Om vi ska komma efter kl. 16.00 är det viktigt att meddelar oss ifall du inte lämnar några lampor kvar. Du bör även meddela om du tänker lämna kvar något som inte tillhör lägenheten och som INTE skall slängas. Har du fönster som är svåråtkomliga eller svåra att öppna (p.g.a. ålder) behöver du meddela oss även detta.

Hur överlämnar jag nycklar?

För att vår personal ska kunna komma in behöver antingen någon öppna åt dem eller så behöver de nycklar. Ifall du själv eller någon annan inte kan vara på plats vid den angivna tiden, kan du komma in med nycklar till vårt kontor på Gullmarsvägen 27  eller lämna nycklar med bud.  OBS. På grund av den rådande pandemin behöver alla kontorsbesök bestämmas via mail/telefon då vi inte alltid har någon på plats. 

Vad ingår inte i en flyttstädning?

Det som inte ingår är städning av balkong, rengöring av vattenlåsen under kranarna samt invändigt rengöring av diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare. Självklart kan du lägga till detta vid bokningstillfället.

Hur lång tid tar flyttstädningen?

Vi utför flera flyttstädningar per dag och har stor erfarenhet av hur lång tid en det tar. Det som skiljer, förutom storlek på bostaden eller kontoret, är hur hårt smutsat det är och hur svårt det är att komma åt olika utrymmen. I samband med din bokning får du veta ungefärlig tidsåtgång. Det kan sedan avvika med +-1 timme.

Ingår städmaterial vid flyttstädning hos er?

Vi tar med oss all nödvändig städutrustning som behövs och tar en fast kostnad på 100 kronor för detta.

Hur betalar jag?

Betalning sker via direktbetalning och skall vara oss tillhanda innan tjänsten är slutförd. En administrationsavgift på 29 kr tillkommer. Priser är alltid efter RUT-avdrag om inget annat anges.

Vill du hellre ha faktura behöver  detta nämnas vid bokningstillfället.

Hur utnyttjar jag RUT-avdraget?

Vid bokningstillfället lämnar du ditt personnummer och sedan sköter vi på Städjätten allt det administrativa kring RUT-avdraget. Du får sedan en bekräftelse hem från Skatteverket att du har utnyttjat x antal kronor för hushållsnära tjänster.

Läs mer om RUT-avdraget här ->

Går det att få flyttstädat även om bostaden inte står tom?

Har du av olika orsaker inte hunnit tömma bostaden bör du meddela oss detta senast 24 timmar innan. Flyttstädningen kommer utföras som vanligt med undantag från de områden som är möblerade. Där kommer det endast att rengöras runt möblerna. Vill du ha vissa möbler flyttade eller rengjorda kan du boka in det som tilläggstjänst. Givetvis kan du även anlita oss för flytthjälp och vi sköter då hela flytten åt dig.

Vilka typer av lokaler flyttstädar ni?

Vi utför flyttstädning av alla typer av bostäder i hela Stockholmsområdet & Göteborgsområdet. Det kan till exempel gälla bostadsrätter, hyresrätter, fritidshus, villor, radhus m.m och även företag.

Vad händer om jag inte är nöjd?

Vi har alltid nöjd kund-garanti på flyttstädning i Stockholm. Om den inte är korrekt utförd kontaktar du oss via telefon eller e-post inom 7 dagar. Vi kommer sedan och åtgärdar städningen så snart som möjligt, alltid kostnadsfritt.

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER (GDPR)

Städjätten, samlar in och bearbetar dina personuppgifter för att erbjuda produkter och tjänster för dig, för att informera dig om nyheter och uppdateringar om våra produkter och tjänster, för att anpassa din upplevelse av vår webbplats samt för att hitta våra produkter och tjänster.

När som helst har du rätt att få tillgång till, korrigera och radera dina personuppgifter och att invända mot bearbetning av dina personuppgifter. Du kan utöva dessa rättigheter genom att skicka ett e-postmeddelande till följande adress info@städjätten.se .

Städjätten förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i behov med gällande lagstiftning, branschregler och andra relevanta normer. Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part utan ditt godkännande.

Call Now Button