FAQ

Kunders vanligaste frågor kring flytt och städ

Här har vi samlat svar på de vanligaste frågorna kring flyttstädning och flytthjälp. Hittar du inte det du söker är du alltid varmt välkommen att kontakta oss - vi hjälper dig gärna! 08-122 059 35

Hur fungerar era flyttjänster?

När du kontaktar oss får du prata med en av våra erfarna rådgivare. Tillsammans går ni igenom dina behov och önskemål, så att vi kan planera en smidig och trygg flytt anpassad helt efter dig.

Hur bokar jag tid?

Tillsammans hittar vi en tidpunkt som passar dig, och skräddarsyr tjänsten efter dina önskemål - allt för att kunna leverera en smidig, trygg och komplett tjänst från start till mål.

Hur utförs egentligen städningen eller flytten?

Vi sätter igång med flytten - och om du önskar tar vi hand om flyttstädningen direkt efteråt, enligt den plan vi kommit överens om. Allt sker i rätt ordning, smidigt och utan stress.

Lämnar ni någon nöjdhetsgaranti?

När flyttstädningen är genomförd lämnar vi självklart en nöjd kund-garanti. Det är vårt sätt att säkerställa att du som kund alltid känner dig helt nöjd - för din nöjdhet är vårt främsta mål.

Hur lång framförhållning behöver jag ha?

Vill du boka flytt eller städning runt månadsskiftet? Då rekommenderar vi att du hör av dig minst en vecka i förväg, eftersom tiderna snabbt blir uppbokade. För övriga datum räcker det oftast att boka några dagar innan. Självklart är du alltid välkommen att ringa oss i sista minuten - vi gör vårt bästa för att hitta en ledig tid som passar dig.

Vad är viktigt att tänka på inför en flyttstädning?

För att vi ska kunna genomföra flyttstädningen på bästa sätt bör bostaden vara helt tom och både kyl och frys stängas av senast kvällen innan - lägg gärna en handduk under för att fånga upp eventuellt smältvatten. Om vi anländer efter kl. 16.00, vänligen meddela oss om du inte lämnar några lampor kvar samt om det finns föremål som inte tillhör lägenheten och som inte ska kastas. Har du dessutom fönster som är svåråtkomliga eller svåra att öppna, exempelvis på grund av ålder, är det viktigt att du informerar oss om detta i förväg.

Hur överlämnar jag nycklar?

För att vår personal ska kunna utföra uppdraget behöver vi tillgång till bostaden vid den avtalade tiden. Antingen behöver någon vara på plats för att öppna, eller så behöver vi få tillgång till nycklar i förväg. Om du själv eller någon annan inte kan närvara, går det bra att lämna nycklarna till oss i förväg eller skicka dem med bud. Kontakta oss gärna i god tid för att komma överens om det som passar dig bäst.

Vad ingår inte i en flyttstädning?

Observera att städning av balkong, rengöring av vattenlås under kranar samt invändig rengöring av diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare inte ingår som standard i våra flyttstädningar. Självklart kan du lägga till dessa tjänster i samband med bokningen - vi anpassar oss gärna efter dina behov.

Hur lång tid tar flyttstädningen?

Vi genomför flera flyttstädningar varje dag och har stor erfarenhet av att bedöma hur lång tid arbetet tar. Tidsåtgången påverkas framför allt av bostadens eller lokalens storlek, graden av smuts samt hur lätt det är att komma åt olika utrymmen. I samband med din bokning får du en uppskattning av hur lång tid städningen beräknas ta - observera att detta kan variera med cirka ±1 timme.

Ingår städmaterial vid flyttstädning hos er?

Vi tar med all nödvändig städutrustning som behövs för uppdraget. För detta tillkommer en fast kostnad på 100 kronor.

Hur betalar jag?

Betalning sker via direktbetalning och ska vara oss tillhanda innan tjänsten är slutförd. En administrationsavgift på 29 kr tillkommer. Alla priser anges efter RUT-avdrag, om inget annat anges. Önskar du istället betala via faktura behöver detta meddelas i samband med bokningen.

Hur utnyttjar jag RUT-avdraget?

Vid bokningstillfället lämnar du ditt personnummer, så tar vi på Städjätten hand om hela hanteringen av RUT-avdraget. Du får sedan en bekräftelse från Skatteverket där det framgår hur mycket av ditt RUT-avdrag som har använts för hushållsnära tjänster.

Går det att få flyttstädat även om bostaden inte står tom?

Om bostaden av någon anledning inte är helt tömd inför städningen, behöver du meddela oss detta senast 24 timmar innan. Flyttstädningen kommer då att genomföras som planerat, men med undantag för de områden som fortfarande är möblerade - där rengör vi endast runt möblerna. Om du önskar att vissa möbler flyttas eller rengörs, kan detta bokas som en tilläggstjänst. Du har även möjlighet att anlita oss för flytthjälp - då tar vi hand om hela flytten åt dig från början till slut.

Vilka typer av lokaler flyttstädar ni?

Vi utför flyttstädning av alla typer av bostäder i hela Stockholmsområdet och närliggande orter. Det kan handla om allt från bostadsrätter, hyresrätter och fritidshus till villor, radhus och företagslokaler - inget uppdrag är för stort eller för litet för oss.

Vad händer om jag inte är nöjd?

Vi erbjuder alltid nöjd kund-garanti på våra flyttstädningar. Skulle något mot förmodan inte vara korrekt utfört, kontaktar du oss via telefon eller e-post inom 7 dagar. Vi återkommer då och åtgärdar det som behövs - självklart utan extra kostnad.